A Campingflight to Paradise - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Youp Schaacke - WaarBenJij.nu A Campingflight to Paradise - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Youp Schaacke - WaarBenJij.nu

A Campingflight to Paradise

Door: Youp Schaacke

Blijf op de hoogte en volg Youp

19 Augustus 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zo, een nieuwe blog, een nieuw geluid. Twee september, de dag dat Roy en ik dit kouwe kikkerlandje vol luxe verlaten voor een mysterieus en exotisch en simpel stipje in een warme zee, komt steeds dichterbij. Net zo snel als ik ben volgespoten, is mijn gele vaccinatieboekje volgestempeld. De meeste spullen liggen hier al ergens rond, de telefoon staat vol muziek en nu is het nog wachten op het visum.
Visum....V-I-S-U-M.... dat stickertje dat je paspoort komt bezoeken (parasietstyle, want weg gaat ie pas als de drager overleden is met een gaatje in zn lijf) als bewijs dat je een wereldburger wordt. Blijkbaar behelst dit een strenge selectieprocedure, want het blijkt lastiger tot die vermaarde club te behoren dan gedacht. Met een geruststellende 'Don't worry, it takes only two working days, you have time' verlieten Roy en ik ietwat teleurgesteld het Thaise Consulaat in Amsterdam. Blijkbaar waren de voor hun benodigde, en door ons gespaarde, documenten niet voldoende. Juist.. Fijn... Maargoed, we hebben tijd. Met een noodvaart de stagebegeleider in Thailand gemaild, die met dezelfde turbo terugmailde met de benodigde documenten. Helaas helaas, was dat avontuur daarmee nu maar voltooid. Een document (soort kamer van koophandeluittreksel) was 2 jaar oud (duidelijk te zien aan het jaartal 2554...) en het mocht maximaal 6 maanden oud zijn. Fijn. De al vermoeide turbo werd weer van stal gehaald om wederom een rondje Thailand te maken. Ik geef m binnenkort promotie naar senior Prof. Dr. Turbo, want hij moest via de lokale advocaten om de benodigde informatie te vinden. Nu maar afwachten wat het Consulaat nu weer verzint.

Upsides: Net terug van een weekendje werken op Lowlands. Eerste keer naar het leukste festival van t land. Het was een heel goede tijd! Toffe mensen, toffere muziek, tofste sfeer! Zweten bij Major Lazer, swingen bij Swingtastic, los gaan bij Patchanka en je trommelvliezen op de proef stellen bij Slayer. Bedwelming bij de camping en op de beat meedeinende bossen, het was een magisch weekend. Tot volgend jaar?

Vanuit hier zal ik op (on)regelmatige basis van me laten horen over het verloop van mijn stage(perikelen).
Voor degenen die ik niet meer zie: tot februari! Maak er een mooie tijd van in mijn afwezigheid. Lang leve de lol, en blijf positief! Voor de mensen die ik nu nog niet ken: Tot in Thailand, het wordt de tijd van jouw, mijn, en iedereens leven.
'Don't worry'
Youp out.

  • 19 Augustus 2013 - 17:10

    Larissa Ayumi Kuramae Izioka:

    Ah ik wens jullie echt heel veel plezier daar! ;) Ik ben super benieuwd!
    Als jij/jullie geïnteresseerd bent/zijn naar mijn blog: www.ayumikuramae.waarbenjijnu.nl

  • 19 Augustus 2013 - 17:31

    Youp Schaacke:

    Heeey, ja bedankt! Jij ook alvast veel plezier, en slaap lekker alvast voor vannacht :P. Heb je blog al gelezen hoor! Ik blijf op de hoogte!

  • 19 Augustus 2013 - 18:39

    Fleur:

    Iedereen blijft zo lekker op de hoogte van elkaar!
    Super veel plezier boys! xx

  • 19 Augustus 2013 - 19:47

    Addy:

    Voor moeders zijn dit soort avonturen dubbelzinnig. Ik gun je de leukste tijd van je leven daar met mooie ontmoetingen boven en onder water maar ik zal je ook erg missen. Let goed op jezelf, elkaar en je spullen.
    Sorry, ik kon het niet laten nog een preekje mee te geven.. Veel liefs, Addy

  • 19 Augustus 2013 - 20:47

    Rob:

    Ik hoop dat je een hele leuke tijd krijgt ! Ik heb aan de voorbereiding gezien dat vooral het "leren" tijdens je stage een hoge prioriteit heeft maar probeer ook even te ontspannen. :-).
    Tsja, 6 maanden geen fireblade geluid en toertochtjes. Ik zal je missen maar gelukkig hebben we skype nog.
    Veel plezier, geluk, gezondheid en andere mooie momenten! . Hug,Rob

  • 19 Augustus 2013 - 20:57

    Ayumi Kuramae:

    Hahah, ik zie je morgen Fleur! :P (Zo raar om te zeggen, aangezien ik jouw weer tegen kom aan de andere kant van de wereld)

  • 20 Augustus 2013 - 08:21

    Mar:

    Hoi Youp,

    Leuk dit!
    Kunnen wij je avonturen ook een beetje meebeleven. Ik denk dat het heel erg leuk is daar :P
    Ik hoop voor jou ook interessant. Ik wens je een mooie tijd toe!
    @Addy en Rob, sterkte de komende maanden ;)
    Goede reis en ik kijk uit naar de verhalen hier. Liefs, Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youp

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9831

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 01 Februari 2017

Azië met sas

05 September 2015 - 11 Januari 2016

De tropen in Nederland vinden

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Een eindje om

Landen bezocht: